over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

donderdag 11 juni 2015

zomaar een dag.....

Het mooie weer is even voorbij,het is nog wel warm maar met veel regen,bliksem en donder. Goed voor de tuin,zeggen wij. Het was nodig,het is lang erg warm geweest. Als het hard regent is Denniz meestal buiten te vinden,ook deze keer,hij is dol op regen. Al vanaf het moment dat ie kon lopen en praten vroeg ie naar buiten te mogen als het regende,hij vond en vind het heerlijk!


We hebben nog 3 weken hier en Mark heeft nog wat bestellingen te maken. Nog 5 spaarvarkens en 10 broodplanken. Broodplanken worden over het algemeen gemaakt van beukenhout. Glad,blank en een compacte hout structuur.Dus wij op zoek naar beukenhout. Maar wat blijkt, erg groeit geen enkele beuk in dit departement! Compleet niet verwacht. In Nederland groeien er zat. We horen dus, van de bij ons bekende hout boer, dat er geen beuken is. Deze mensen zijn zeer aardig en behulpzaam maar het gesprek loopt moeizaam,ze spreken geen woord over de grens. Het word ons uiteindelijk toch duidelijk dat ie het gaat regelen voor ons,het beuken hout moet uit een ander departement komen en een vriend van hem neemt het mee. Alleen niet duidelijk wanneer,morgen,volgende week of over 3 weken. Nouja,we zien wel dan. We maken nog een rondje langs andere houtboeren. Houtboeren zijn er hier zat . Er stoken zo'n 7 miljoen Fransen op hout! Goeie business dus hier. Het rondje langs de anderen levert dus ook geen bois du hetre op,helaas.
Vandaag dan terug naar 'ons' hout boertje voor eiken hout,daar kunnen de spaarvarkens van gemaakt worden. We zoeken een tijdje in de grote stapels en zijn vrouw zoekt mee. We vinden een mooie stukken die ook nog op maat gezaagd worden. Vervolgens zien we nog een paar mooie boomschijven die Mark misschien kan gebruiken om schalen van te maken. We hebben aardig wat en we vragen wat de totaal prijs is. Ze zegt, c'est un cadeaux! Nou,dat is lief,we hoeven niets te betalen maar we geven toch een tientje,we zijn zo goed geholpen.
Ondertussen is er al weer een groot gedeelte van nieuwe schaakstukken af,een volgende set. En ,wat ook heel leuk is,hele kleine houten
tolletjes. Deze gaan ook mee naar de markt van as zondag.As zondag gaan we naar de kust,richting Royan. De markt schijnt daar beter te zijn dus gaan we het daar proberen,deze keer aan het strand,als het goed is. De meter prijs is hier een stuk hoger, 3.80 i.p.v. 1.50 maar hopelijk niet voor niets. De aanhouder wint toch?

De kinderen hebben voor de 2e keer schoolreis gehad,deze keer zijn ze naar Bordeaux geweest naar het musée historique. Een prachtige dag voor de mannen,ze zijn beide gek op geschiedenis. Vol verhalen en met blijde gezichten kwamen ze thuis,een super dag was het!
Wat een mooie ervaringen toch voor ze hier in Frankrijk,pikken ze mooi allemaal mee.
Ze gaan goed vooruit met hun Frans,op school kunnen ze nagenoeg alles volgen,bovendien krijgen ze intensieve bijles van school uit,goed geregeld!

Fijne avond allemaal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten