over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

donderdag 25 juni 2015

Durven vragen

Een paar dagen geleden las ik een artikel over een dame die plotseling dakloos was geworden. Dit soort verhalen trekken mijn aandacht omdat we zelf ook dakloos zijn. Een ieder die dakloos word gaat er op zijn eigen manier mee om.De dame in dit artikel verloor haar huis door omstandigheden,werd uitgeschreven bij de gemeente waardoor ook haar bedrijf niet meer kon bestaan. Als je dat gebeurt word je echt in het diepe gegooid en moet je creatief worden en oplossingen bedenken,een behoorlijke uitdaging ,kan ik je vertellen.


Wij zijn niet echt dakloos natuurlijk maar we hebben geen eigen onderkomen.Ons laatste vaste woonadres die we hadden is nu zo'n 2 ½ jaar geleden en sindsdien zwerven we van adres naar adres.Op dit moment zitten we op ons 4e adres en over ruim een week volgt het 5e adres.

Het is niet wat je wenst,dakloos worden maar toch ,als ik terug kijk op afgelopen jaren is het toch zeer leerzaam en verrijkend geweest. Veel plekken gezien ,veel mensen ontmoet en vooral ervaren hoe mensen betrokken waren en zijn, ieder op zijn eigen wijze .Hoe we steeds weer gered en gesteund  zijn,precies op het juiste moment ook,ik vind het zeer bijzonder.(synchroniciteit)

Sommige mensen vinden het zielig voor de kinderen,anderen onverantwoord. Ik kan zo weinig met deze beschuldigingen. Ik zie het gewoon positief. Ook de kinderen hebben veel geleerd en ervaren. Ze hebben in de bossen gewoond,we hebben aan het strand gewoond en nu in Frankrijk. Welk kind maakt dat mee? Ze zijn gelukkig,vrolijk en blij, dan merken we ,dat zien we, dat zeggen ze....

Natuurlijk zitten er ook schaduwkanten aan dit leven maar daar ga ik het nu niet over hebben
.
We ervaren hoe mensen hun leven leven en wij daar tijdelijk deel van zijn. Het brengt mooie en bijzondere momenten met zich mee en het is leerzaam voor iedereen. Tevens beseffen we steeds beter wat we wel en niet willen in de toekomst.

En, wij zijn inmiddels zeer ervaren verhuizers geworden,lol. Verhuis problemen bel Mark en Jeanette.

De dame waar ik het artikel over las,of nee,geen artikel,haar website,schreef een stukje over 'durf te vragen' . Als je geen geld hebt moet je toch creatief zijn om aan je behoeften te komen. Vraag gewoon vriendelijk of iemand iets voor je wilt doen of wilt geven of bied ruildiensten aan. Gelijk heeft ze.

Geïnspireerd door dit heb ik vandaag gevraagd....
Al een tijdje wil ik een bepaald boek lezen. Ik heb geen geld voor dit boek ,het kost 23 euro en dat hebben we niet over. Dus ,ok,dacht ik vandaag, ik stuur de schrijver een brief,waarin ik vertel zijn boek graag te willen lezen maar geen geld heb om het te kopen. Of hij het misschien gratis wilt toezenden en ik stuur het weer terug als ik het uit heb dan kan ie het ook nog aan iemand anders uitlenen.Ik heb deze mail gestuurd en binnen een uur had ik antwoord! De schrijver heeft iemand benaderd in Gouda die zijn boek gekocht had en aan hem gevraagd of ik het boek mag lenen. Dat mag dus en die man komt hem ook nog brengen! Nou , is dat niet gaaf!
Durf te vragen dus.....de eerste keer lukt het gelijk, ik ben blij!!




1 opmerking:

  1. Tssss dat is grappig. Misschien was dit de bekende drempel joh!!
    Sterkte met verhuizen. En knuffel de buurtjes extra van ons❤️

    BeantwoordenVerwijderen