over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

zondag 7 juni 2015

De markten

Onze marktdagen hebben we gehad en ik zal het resultaat en ervaringen beschrijven.

Gisterochtend zijn we om 06.15 hier weg gereden om in Mirambeau op de markt te gaan staan,op het laatste moment bleek ik me vergist te hebben,deze markt is op zondag. We besloten door te rijden naar Saint Dizant du bois, een prachtig klein dorpje bovenop een heuvel. Toen we daar aan kwamen verbaasde ik me er geen Marie (gemeentehuis) te zien. In elk dorp waar je komt is de Marie prestigieus vertegenwoordigd. Vaak een groot,goed onderhouden gebouw met veel vlaggen en veel bloemen om en aan het gebouw.
Hier dus niet en dat gaf aan dat dit plaatsje wel erg klein moest zijn. Toch besluiten we hier onze dag,op deze brocante door te brengen. We vragen een plek van 5 meter. We krijgen een plek naast de jeule de boules baan. We pakken alles uit en presenteren alles netjes en na een uurtje zijn we dan klaar. Mark loopt een rondje en het dringt tot ons door dat deze markt wel erg klein is. De complete omvang van deze markt is 12 kramen! Niet zo'n handige keuze van ons dus om hier te gaan staan. Maar ja,wie weet, wellicht verkopen we wat. Na 2 uur hebben we een klant en 2 uur later nog 1. De mensen hier zitten er niet voor de verkoop maar gewoon voor de gezelligheid, dit is het evenement van het jaar , zo lijkt het. Ik kom er later achter dat dit dorp 100 inwoners telt! Zo'n klein dorp heb ik nog nooit meegemaakt. Rond de middag is er samenscholing op het enige plein in het dorp, de barbecue gaat aan en de flessen wijn worden ontkurkt. Wij hebben 2 bonnen gekregen voor een aperitief en als we daar voor koffie willen kijken ze ons vreemd aan, het is wijn en anders niet,lol,dan maar een wijntje. Hierna besluiten we naar huis te gaan, omzet verwachten is zinloos en we accepteren onze omzet van 5 euro maar,hopelijk gaat het morgen beter!

Ook vandaag rijden we om 06.15 weg en deze keer gaan we echt naar Mirambeau. Hier verwachten we meer van. We worden bij aankomst naar een groot veld verwezen en daar zoeken we een plek. Grappig hoe we steeds weer op compleet andere locaties komen. Wederom na een uurtje zijn we klaar met onze presentatie en is het tijd voor een boterham en een bakkie koffie. Rond 10.00 beginnen de mensen te komen en het word redelijk druk,alleen niet bij ons....Wel veel kijkers en weer veel complimenten maar iets kopen ,ho maar. Ik moet zeggen dat we ook behoorlijk uit de toom vallen met onze spullen. Zoals Mark zegt,er ligt hier alleen maar oude meuk en dat is ook zo,de spullen op de rommelmarkt in Nederland zijn nieuw vergeleken met hier. Rond 13.00 haal ik de kinderen thuis op en gaan ook hun mee naar de markt. Mark en de kids maken een rondje op markt en gaan vervolgens lekker voetballen,ruimte zat. We blijven tot 16.30 en besluiten te gaan, de omzet wel wat hoger ,nu rond de 25 euro, we zijn uit de kosten....

Volgende week weer proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten