over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

vrijdag 5 juni 2015

goede doelen

Mijn streven is om de dag te schrijven. Ik ben het gisteren helemaal vergeten. Ik zat verdiept in allerei artikelen over goede doelen. Ik werd niet zo vrolijk van die artikelen. Het gaat over goede doelen die op verschillende manieren geld ophalen,in de meeste gevallen bij burgers. Het geld word zeer slecht besteed en dat vind ik schandalig.
Grote bedragen gaan er naar de directeuren van deze stichtingen, en dan heb ik het niet over een paar duizend euro maar zomaar 2 ton per jaar!
En natuurlijk valt de dure lease auto en de extra vergoedingen daar niet onder.Maar niet alleen de directie strijkt veel geld op,ook onder directeuren ,managers of wat denkt u van de ambassadeurs. Bekende nederlanders die voor een goed doel werken. Doen ze dit vrijwillig of gratis? Neen! Ook deze mensen worden goed beloond. Neem nou Giel Beelen,werkend in het glazen huis voor een goed doel( giro 555)hij ontvangt 12000 euro! voor die week. En zo zijn er talloze voorbeelden. Als je het precies wilt weten dan hierbij een uitgebreid artikel van heel wat goede doelen.  https://moneycrisis.wordpress.com/2013/11/06/goede-doelen-als-geldmachines/

Denk er maar eens aan als er collectante voor de deur staat,degene die vrijwillig geld ophaalt.Wij geven al jaren,om bovenstaande redenen ,niets meer.


Dus daar heb ik me een poosje in verdiept en vervolgens toch redelijk op tijd naar bed met oog op het weekend. 2 markten dit weekend, 1 van 06.30 tot 20.00 een hele lange dag dus en zondag van 06.00 tot 18.00 ong. Straks de bus ophalen die we 2 dagen mogen lenen en inladen. Alles extra schuren en oppoetsen en alles nakijken. Genoeg eten meenemen en vooral veel water, het word ook het weekend ruim boven de 30 graden.  Rond 14.00 ga ik terug om de kinderen op te halen en zijn ze 's middags lekker bij ons.

Als extra nemen we het schaakbord mee van Mark die ie helemaal zelf gemaakt heeft, zo mooi! En een paar broodplanken. We gaan weer ons best doen en duimen,jullie horen het!



2 opmerkingen:

  1. Hoi Jeannette. Ik ben echt onder de indruk wat een prachtig schaakbord zeg!! Mag ik vragen wat die kost?
    Succes met de markt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel,ik ook! Geen idee nog wat het kost...

    BeantwoordenVerwijderen