over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

vrijdag 19 juni 2015

Ik hou van....

Bij de gedachten hier nog maar  2 weken te zijn ,word ik toch niet echt vrolijk....De tijd gaat zo snel.
Ik hou van de natuur hier, van de zwaluwen die dansen en duiken door de lucht, ik hou van de weidse glooiende heuvels,ik hou van de druivenvelden,het is zo Frans (wel heel triest dat ze zoveel gif spuiten hier!) Ik hou van de oude Franse huizen. Ik hou van de kleine straatjes ,straatjes zonder naam.

De mensen zijn zeer vriendelijk. Je hebt hier nog kleine winkeltjes,kleine zelfstandigen. In Nederland verdwijnt dat in zeer rap tempo. In iedere stad zitten dezelfde winkels van grote ketens,niks aan.
Ik hou van de vrijheid hier,eindeloos kunnen wandelen zonder iemand tegen te komen. Ik hou van de Franse bosvrouwtjes gekleed in jurk en schort met een hengselmandje aan hun arm op zoek naar paddenstoelen. Ga maar eens paddenstoelen plukken in Nederland, het word al snel raar gevonden en men denkt al snel dat je met je leven speelt, men denkt dat ze allemaal giftig zijn.
Ik hou van de grote stapels hout die in bijna iedere tuin liggen. En ook hou ik van de verzamelwoede van de Fransen. De grote schuren en erven puilen uit van de 'zooi' , er word niets weg gegooid,prachtig om te zien.
Als je keihard muziek wilt draaien of ,zoals Mark, tot laat wilt klussen dan is er niemand die zich druk maakt om de herrie,want ze horen het niet. Ze hebben hier veelal hectares land, dus niemand maakt zich druk wat een ander doet.
Wat ik al zal missen is de sterrenhemel,zo helder ,zo mooi,geen lichtvervuiling hier. Als we het licht uit doen is het hier werkelijk aarde donker!
Geen reclame borden hier,alleen borden van een wijnboer die zich kenbaar maakt. Nagenoeg geen stoplichten en al helemaal geen files. Nagenoeg geen rijtjes huizen en flats kennen ze in deze omgeving helemaal niet.
Ik hou ervan dat onze hond zichzelf uitlaat,urenlang is ze weg en dat is prima,een hele enkele keer word ze meegenomen door iemand die denkt dat ze verdwaald is maar dan halen we haar gewoon weer op bij de Marie,geen probleem. Niks geen dierenambulance of dierenasiel waar je gelijk 50 euro mag aftikken voor je weggelopen en opgehaalde hond.....zucht.
Ik hou ervan dat de bakker vers brood bezorgd dagelijks en  de postbode, die tuuterd als ie komt en persoonlijk de post aflevert.
Ik hou van zoveel dingen hier........ik ga het missen,ik ga het heel erg missen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten