over mij

Ik ben op reis met mijn gezin,man ,3 kinderen , 2 poezen en een hond.

Ik heb zoveel te vertellen,zoveel meegemaakt dat ik niet weet waar te beginnen.

Als iemand zijn levensverhaal verteld dan begint ie bij de geboorte en vertelt het verhaal tot nu. Ik heb het gevoel met nu te moeten beginnen en terug te vertellen naar het verleden.

Ik heb erg behoefte gekregen om mijn verhaal te vertellen....


Het zal wisselend zijn, ik zal mijn belevenissen beschrijven maar tevens mijn hersenspinsels en mijn mening /gedachten over hoe de wereld er aan toe is en waarom ik mijn leven leef hoe ik hem leef.....

Veel lees plezier!

dinsdag 2 juni 2015

Spiritueel

Al langere tijd hou ik me bezig met lucide dromen. Een lucide droom is een droom waarin je beseft dat je droomt en daarom je droom zelf kunt sturen. Ik heb er veel over gelezen maar uiteindelijk is het mij nog niet gelukt. Het is te leren,heb ik gelezen. Een manier is om bewust in slaap te vallen. Dat probeer ik vaak maar het lukt me niet en ik vraag me af of het echt mogelijk is om bewust in slaap te vallen. Als het lukt dat schijn je gelijk in je droom te vallen en dan bewust te dromen. Ik hoop het nog eens mee te maken,lijkt me te gek om mijn droom zelf te kunnen sturen.
Hier nog wat informatie er over     http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom



Nog een onderwerp wat me zo boeit is de bijna dood ervaring, ook wel een BDE genoemd. Ook hier heb ik veel over gelezen en vele documantaires over gezien. Pim van Lommel ,een Nederlandse Cardioloog , heeft onderzoek gedaan naar dit fenomeen en heeft er een interessant boek over geschreven, " Eindeloos bewust zijn"   .http://www.pimvanlommel.nl/
Na al die verhalen van mensen die een BDE hadden gehad hoopte ik lange tijd dit ook eens mee te mogen maken, spontaan dan, want wat die mensen hebben meegemaakt is zeer indrukwekkend. Maar voor zo'n ervaring moet je toch wel op het randje van de dood liggen.
Ik heb na de bevalling van de jongste de dood 2x in de ogen gekeken,met een tussenpoos van 2 uur ongeveer. Een ongelofelijk indrukwekkende ervaring die ik nooit meer wil meemaken. Nouja,nog 1x dan,als ik oud en versleten ben.
Het besef dat mijn leven aan een zijden draadje kan hangen heeft een diepe indruk achter gelaten. Het eerste half jaar wilde ik er ook niet aan denken maar dat kan ik nu gelukkig wel.

Of wat denk je van geesten oproepen,brrrr, dat is echt niet ok. Ik heb het,toen ik 16 was, een keer gedaan,glaasje draaien.De geesten kwamen echt en het glas ging als een gek over die tafel heen. Ik heb van alles gevraagd en antwoord gekregen, ik heb ook alles opgeschreven. Op een vreemde manier heb ik dat briefje erna ook nooit meer terug gevonden. Het was niet leuk, wel indrukwekkend. Ik ben lange tijd erna nog bang geweest. Ik heb het nooit meer gedaan,ga het ook nooit meer doen en raad het iedereen af.

Het is mij duidelijk dat er meer is na de dood,hoe en wat geen idee natuurlijk. Maar zoals vele mensen beweren dat er niets is  na de dood,dat geloof ik niet.Waarom zouden we hier dan zijn? Ik denk dat ons leven maar een klein onderdeel is van een groter geheel. Het lijkt me ook doodeng om dood te gaan als je gelooft dat er helemaal niets is hierna.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten